Loading...

ÜZLETI FELTÉTELEK

ÜZLETI FELTÉTELEK

A www.ilovecakes.hu honlapon található webüzleten keresztüli áruértékesítéshez.

Az értékesítő társaság:

megnevezése:           Apolo77 s.r.o.

székhelye:                   Heydukova 897/13, Libeň, 180 00 Praha 8, Cseh Köztársaság

CJSZ:                               28980891  

Prága Városi Bírósága által nyilvántartott Egyéni vállalkozók közhiteles nyilvántartásában C szakasz, 157560. tétel alatt vezetve

  1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
    1. Az Apolo77 s.r.o. kereskedelmi társaság (székhelye: Heydukova 897/13, Libeň, 180 00 Praha 8, Cseh Köztársaság, cégjegyzékszám: 289 80 891, Prága Városi Bírósága által nyilvántartott Egyéni vállalkozók közhiteles nyilvántartásában C szakasz, 157560. tétel alatt vezetve) (továbbiakban: „Értékesítő“) jelen üzleti feltételei (továbbiakban: „Üzleti feltételek“) a szerződő felek - adásvételi szerződéssel kapcsolatban fennálló, illetve Értékesítőés egy másik létező személy (továbbiakban: „Vásárló“) között Értékesítő webüzletén keresztül a polgári jogokról szóló 89/2012 sz. törvénytári törvény 1751. §-a (1) bek. rendelkezéseivel, a későbbiek folyamán módosított hangzásával összhangban (továbbiakban: „Polgári Törvénykönyv“) hangzásának értelmében megkötött adásvételi szerződés (továbbiakban: „adásvételi szerződés“) alapján létrejött kölcsönös jogait és kötelességeit határozzák meg.

    2. Jelen Üzleti feltételek nem vonatkoznak olyan esetekre, haaz illető az Értékesítőnél kíván árut vásárolni, ha jogi személy, ha az áru rendelése során saját vállalkozását támogatja, illetve, ha azt saját önálló foglalkozásának gyakorlása folyamán teszi.

    3. Jelen Üzleti feltételektől eltérő rendelkezéseket az adásvételi szerződésben lehetfeltüntetni. Az adásvételi szerződésben szereplő eltérő rendelkezések előnyt élveznek az Üzleti feltételek rendelkezéseivel szemben.

    4. Jelen Üzleti feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Mind az adásvételi szerződés, mind az Üzleti feltételek nyelve magyar. Adásvételi szerződés magyar nyelven köthető.

    5. Jelen Üzleti feltételek tartalmát az Értékesítő módosíthatja vagy kibővítheti. Ez a kikötés nincs befolyással azon jogokra és kötelességekre, amelyek az Üzleti feltételek előző hangzása alapján jöttek létre, illetve állnak fenn.

  2. FELHASZNÁLÓI FIÓK
    1. A Vásárló a honlapon megtörtént regisztrációja alapján belépést nyer saját felhasználói felületére. Saját felhasználói felületén (továbbiakban: „felhasználói fiók“) keresztül a Vásárló árutrendelhet. Amennyiben azt a honlap webfelülete lehetővé teszi, a Vásárló az árurendelését regisztráció nélkül is elvégezheti közvetlenül a honlap webfelületéről.

    2. A honlapra történő regisztráció, valamint azáru rendelése során a Vásárló minden adatot köteles helyesen és a valóságnak megfelelően feltüntetni. Bármilyen jellegű módosítás eseténa felhasználói fiókban megadott adatokat a Vásárló köteles frissíteni. A felhasználói fiókban és áru rendelésekor a Vásárlóáltal megadott adatokat az Értékesítő valósnak tekinti.
    3. A felhasználói fiókba bebiztosított módon, felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni. A Vásárló felhasználói fiókját harmadik személy nem jogosult használni
    4. A felhasználói fiókot az Értékesítő törölheti, főképp olyan esetben, amikor a Vásárló felhasználói fiókját huzamosabb ideig nem használta, vagy olyankor, amikor megszegi az adásvételi szerződésből (az Üzleti feltételeket is beleértve) adódó kötelességeit.
    5. A Vásárló tudomásul vette, hogy felhasználói fiókjának hozzáférhetősége korlátozva lehet, főképp Értékesítő, ill. harmadik alany által fenntartott hardver és szoftver eszközök elengedhetetlen karbantartásakor.
    6. A „Vásárlóink visszajelzései“ kampány keretén belül az Értékesítőa Vásárlónak e-mailben megküldött kérdőív formájában visszajelzést igényel a Vásárló bevásárlási elégedettségének megállapítása céljából. Amennyiben - az információs társaságok egyes szolgáltatásairól és egyes törvények módosításáról szóló 480/2004 sz. törvénytári törvény 7. §-ának (3) bek. értelmében –a Vásárló azt nem ellenzi, azÉrtékesítő a vásárlás befejeztével megküldi a kérdőívet a Vásárló e-mail címére. A személyes adatok - a „Vásárlóink visszajelzései“ kampány keretén belül au Értékesítőáltal megvalósított - kérdőívek feldolgozásának céljából való feldolgozása jogosult érdek (Vásárló bevásárlási elégedettségének megállapítása) alapján történik. A kérdőívek megküldéséhez, a visszajelzések kiértékeléséhez, valamint piaci helyzetének elemzéséhez az Értékesítő a https://arukereso.hu weboldalon külső adatfeldolgozó társaság szolgáltatását használja fel; ezzel a célzattal Értékesítő továbbadhatja az adatokat (megvásárolt áru jellemzése, a Vásárló e-mail címe) az adatfeldolgozó felé. A kérdőívek e-mailben történő megküldésekor a Vásárló személyes adatai nincsenek továbbítva harmadik személy felé és annak saját céljaira. A kérdőívek - a „Vásárlóink visszajelzései“ kampány keretén belül - e-mailben történő megküldése ellen a Vásárló bármikor ellenvetéssel élhet, és a kérdőívek további megküldését a megküldött e-mailben feltüntetett linkre kattintva letilthatja.
  3. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
  1. A webüzlet honlap webfelületén elhelyezett teljes árukínálata csak tájékoztató jellegű, és az Értékesítő nem köteles adásvételi szerződést kötni akármelyik fajta áru tárgyában. A Polgári Törvénykönyv 1732. §-a (2) bek. rendelkezései nem alkalmazhatók.
  2. A webüzlet honlapjának webfelületén fel van tüntetve az árut jellemző információ, az árat, valamint, amennyiben az áru - jellegéből adódóan - nem kézbesíthető szokásos postai küldemény gyanánt (az áru visszaküldésével járó költségeket is beleértve). Az áruk árai ÁFÁval és a járadékos illetékekkel együtt vannak feltüntetve. Az áruk árai mindazon ideig érvényesek, amíg megjelenítésre kerülnek a webüzlet honlapjának webfelületén. Az áruk árai nincsenek automatikus besorolásból adódólagosan a Vásárló részére testre szabva. Ezen rendelkezéssel nincs korlátozva az Értékesítő adásvételi szerződés egyénileg egyeztetett feltételek alapján történő megkötésére irányuló elhatározása. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 12. § (2) bek. rendelkezései értelmében, ha az árat jellemző információ, illetve annak valamilyen jellemzője hiányos, vagy nincs feltüntetve, azáltal nem keltheti főképp azt a látszatot, hogy:

 

a)     az ár a valóságtól eltérően alacsonyabb,

b)     az ár kitűzése valamilyen körülménytől függő, de a valóságban az az illető körülményétől semmiképp nem függhet,

c)     az ár magába foglalja az áru megküldésével, valamilyen teljesítéssel, munkatevékenységgel, vagy szolgáltatással járó költségeket, de a valóságban mindezen költségeket külön meg kell téríteni,

d)     az ár emelt, vagy emelésre kerül, engedményes, vagy változatlan, de a valóságban nem így van,

e)     az ár és az árukínálat valamelyik termékének, illetve az abban felkínált valamilyen szolgáltatásának hasznossága közötti kapcsolat eltér a hasonló jellegű valóságos ár-terméki kapcsolattól.

A fogyasztóvédelemről szóló törvény 11a. §-ának rendelkezései értelmében, Értékesítő legkésőbb a rendelés elején köteles a Vásárlót érthető módon tájékoztatni, fennáll-e valamilyen korlátozás a termék kiszállításával, illetve szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban, és hogy milyen törlesztési formá(ka)t fogad el.

  1. A honlap webfelületén fel vannak tüntetve az áru csomagolásával és megküldésével kapcsolatos költségek, továbbá a küldemény kézbesítésének módja és ideje is. A webüzlet honlapjának webfelületén szereplő, az áru csomagolásával és megküldésével kapcsolatos költségeket jellemző információk csak azesetben tekinthetők mérvadónak, amennyiben a termék belföldön kerül kiszállításra. Olyan eseteknél, ahol azÉrtékesítő ingyenes megküldést kínál fel, az ingyenes kiszállítás csak akkor igényelhető, ha Vásárló a webüzlet honlapjának webfelületén feltüntetett minimális összegben rendel árut. Olyan esetben, amikor a Vásárló részben ellép az adásvételi szerződéstől, és – az előző mondat értelmében – annak az árunak az összára, aminek az esetében a Vásárló még nem lépett el a szerződéstől, nem éri el az ingyenes árukiszállítás igénylésének feltételét képező megadott minimális összeget, a Vásárló nem igényelhet ingyenes árukiszállítást, és köteles az áru szállítási költségeit megtéríteni az Értékesítő részére.

    1. Áru rendeléséhez a Vásárló a webüzlet honlapjának webfelületén kitölti a rendelési formanyomtatványt. A rendelési formanyomtatvány elsősorban a következő információkat tartalmazza:
      1. Megrendelésre kerülőáru (az árut Vásárló a webüzlet honlapjának webfelületén behelyezi az elektronikus Bevásárlókosárba),
      2. Áru vételárának törlesztési módja, a megrendelt áru megválasztott megküldési módja, valamint
      3. Tájékoztatás az áru megküldésével járó költségekről

(továbbiakban együttesen: „rendelés“).

  1. A rendelés az Értékesítő felé való megküldését megelőzően a Vásárlónak lehetősége van a rendelési formanyomtatványba általa begépelt adatok átellenőrzésére és azok módosítására hibás beírás, elütés kijavításának céljából. A Vásárló a rendelését a „Megveszem“ gombra kattintva megküldi az Értékesítőnek. A rendelésben megadott adatokat az Értékesítő hibátlan gyanánt könyveli el. Az Értékesítő a rendelés kézhezvételét követően a Vásárló felhasználói fiókjában, illetve a rendelésen megadott elektronikus postacímre (továbbiakban: „Vásárló elektronikus címe“) azonnal visszajelzést küld a rendelés befogadásáról.
  2. A rendelés jellegétől függően, az Értékesítő minden esetben jogosult a Vásárlót –írásban, telefonon – megkérni a rendelés utólagos visszaigazolására (áru mennyisége, vételár összege, feltételezett szállítási költségek).
  3. Szerződéses viszony az Értékesítőés a Vásárló között a rendelés kézhezvételének (befogadásának)azÉrtékesítőáltal a Vásárló elektronikus postacímére megtörtént visszaigazolásával jön létre. 
  4. A Vásárló jelen ÜF jóváhagyásával beleegyezik távközlő kommunikációs eszközök használatával az adásvételi szerződés megkötéséhez. A Vásárló saját távközlő kommunikációs eszközei adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatos használatával járó költségeit (internetes csatlakozási díj, telefonköltségek) a Vásárlóállja, azzal, hogy a valós költségek nem térnek el az alapértelmezett díjszabástól. Amennyiben a távközlő kommunikációs eszközök használatával járó költségek eltérnek az alapértelmezett díjszabástól, az Értékesítő azt a szerződés megkötése előtt, illetve mielőtt még a Vásárló kötelezőérvénnyel meg nem küldi megkeresését, elegendő időelőnnyel a Vásárló tudtára adja.
  1. ÁRU ÁRA, TÖRLESZTÉSI FELTÉTELEK
    1. Az áru adásvételi szerződés szerinti árának, valamint az áru kézbesítésével kapcsolatos esetlegesen felmerülő költségek kifizetését azÉrtékesítő részére a Vásárló a következő módok valamelyikével teheti meg:

☐      készpénzben, Értékesítő fióküzeménél:

Cím: Zenklova 433/25, 180 00 Praha 8, Cseh Köztársaság;

☐      készpénzben utánvéttel, Vásárló rendelésében megadott helyen;

☐      készpénzmentes utalással, Értékesítő bankszámlájára:

Bank megnevezése: Fio banka, a.s.

IBAN: CZ56 2010 0000 0024 0066 7989

SWIFT: FIOBCZPPXXX

☐      készpénzmentes utalással, a Gopay online rendszeren keresztül;

☐      készpénzmentes módon, bankkártyával;

☐      készpénzben vagy bankkártyával, postai küldemények személyes átvételére kijelölt átvevőhelyen;

☐      harmadik személy által nyújtott hitel lehívásával.

    1. A vételárral együtt a Vásárló köteles az Értékesítő részére – megegyezett összegben – kifizetni az áru csomagolásával és megküldésével járó költségeket is. Amennyiben nincs feltüntetve kimondottan másképp, a továbbiakban úgy értendő, hogy a vételár magába foglalja az áru csomagolásával és megküldésével járó költségeket is.
    2. Az Értékesítő nem kér a Vásárlótól előleget vagy hasonló kifizetést. Ez nem érinti az áru vételárának előre történő köteles törlesztéséről szóló, Üzleti feltételekben feltüntetett rendelkezéseit.
    3. Készpénzben, utánvéttel, vagy küldemények személyes átvételére kijelölt átvevőhelyen történő törlesztés esetén, a vételár az áru átvétele pillanatában tekintendő esedékesnek. Értékesítő bankszámlájára való készpénzmentes utalással történő törlesztés esetén, a vételár a törlesztési utasításokban megadott időpontban tekintendő esedékesnek.
    4. Készpénzmentes törlesztés esetén, a Vásárló köteles kifizetni az áru vételárát, és feltünteti az ügylet változó szimbólumát. Készpénzmentes törlesztés esetén, a Vásárló vételár törlesztésére irányuló kötelezettsége az összeg Értékesítő bankszámlájára megtörtént jóváírásának pillanatával tekintendő teljesítettnek.
    5. Értékesítő jogosult, elsősorban olyan esetben, amikor a Vásárló utólagosan nem jelzi vissza rendelését (3. fejezet 6. pont), követelni a teljes vételár törlesztését még az áru a Vásárlónak való megküldését megelőzően. A Polgári Törvénykönyv 2119. §-a (1) bek. rendelkezése nem alkalmazható.
    6. Az Értékesítő egyes árucikkekhez esetlegesen nyújtott árengedményeit a Vásárló nem kapcsolhatja egybe.
    7. Amennyiben az az üzleti kapcsolatokon belül szokásosnak vélhető, vagy ha azt valamilyen általános érvényű jogszabály előírja, az adásvételi szerződés alapján megvalósult törlesztésekről azÉrtékesítő a Vásárló számára adóalapú okmányt – számlát –állít ki. Az ÉrtékesítőÁFA köteles. Adóalapú okmányt – számlát – az Értékesítő az áru árának kifizetését követően állít ki a Vásárló számára, és azt elektronikus formában megküldi a Vásárló elektronikus címére.
    8. Az áru tulajdonjoga az áru teljes vételárának törlesztésével száll át a Vásárlóra.
  1. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS

    1. A Vásárló tudomásul vette, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. §-ának rendelkezése értelmében, többek között nem állhat el az olyan jellegűáru tárgyában létrejött adásvételi szerződéstől, ami:
    2. A Vásárló feltételei szerint lett legyártva, illetve lett testre szabva,
    3. gyorsan romlik, vagy amelyiknek rövid a felhasználási ideje, továbbá ami jellegéből adódólag kézbesítését követően egybe lett keverve valamilyen egyéb termékkel,
    4. olyan zárt csomagolásban volt, amelyet, miután azt a Vásárló kibontotta, egészségi, illetve higiéniai szempontból nem lehet visszaküldeni,
    5. zárt csomagolásban küldött hang- vagy képanyagot tartalmazó felvétel, illetve számítógépes program és a Vásárló a csomagolást már kibontotta.
    6. Amennyiben nem jelen fejezet 1. pontja szerinti, vagy olyan más esetről van szó, amikor az adásvételi szerződéstől való elállás kizárt, a Polgári Törvénykönyv 1829. §-a (1) bek. és (2) bek. rendelkezései értelmében a Vásárló jogosult az adásvételi szerződéstől az áru kézbesítési napjától számított tizennégy (14) napon belül elállni - amikoris az árut vagy a Vásárló személyesen, vagy egy általa megbízott olyan harmadik személy vette át, aki nem szállító -, vagy pedig:
    7. a rendelés utolsó darabja került kézbesítésre, ha a Vásárló egy rendelésen belül több darabot rendel az áruból, és az egyes darabok külön-külön csomagban vannak megküldve,
    8. a több részből állóáru utolsóösszetevője, illetve a rendelés utolsó részteljesítése került kézbesítésre,
    9. az áru első alkalommal történő megküldéséről van szó, amikoris a szerződésben rendszeres időközökben, illetve egy adott időszakaszon keresztül ismétlődő megküldések formájában lett megegyezve.
    10. Az adásvételi szerződéstől való elállásról szólóértesítést azÉrtékesítőnek jelen fejezet 2. pontjában feltüntetett határidőn belül szükséges megküldeni. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a Vásárló használhatja az az Értékesítő honlapján található formanyomtatványt. Az adásvételi szerződéstől való elállásról szólóértesítést Vásárló a következő címre küldi meg: Lukavecká 1732, 193 00 Praha 20 - Horní Počernice, Cseh Köztársaság.
    11. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén, az adásvételi szerződés teljes hangzásában érvényét veszti. Az árut a Vásárló az adásvételi szerződéstől való elállástól számított tizennégy (14) napon belül felesleges halogatás nélkül visszaküldi, vagy visszaadja Értékesítőnek, hacsak neki azÉrtékesítő nem ajánlja fel, hogy az árut személyesen veszi át tőle. Az előző mondatban szereplő határidőérvényesnek tekintendő, amennyiben a Vásárló az árut a határidő letelte előtt visszaszolgáltatja. Amennyiben a Vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az áru azÉrtékesítő részére való visszaküldésével járó költségeket a Vásárlóállja, azesetben is, ha az áru - jellegéből adódólag - nem kézbesíthető szokásos postai küldemény gyanánt.
    12. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén, jelen fejezet 2. pontja értelmében, azÉrtékesítő az adásvételi szerződéstől való elállástól számított tizennégy (14) napon belül, ugyanolyan törlesztési formá(ka)t használva, mint amelyet a Vásárló választott, visszatéríti a tőle kapott kifizetés(eke)t. Továbbá, az Értékesítő jogosult visszatéríteni a Vásárlótól kapott kifizetés(eke)t már az áru Vásárlóáltali visszaküldésekor, vagy egyéb módon is, amennyiben azzal a Vásárló egyetért, és ha azáltal a Vásárló oldaláról nem keletkeznek további költségek. Amennyiben a Vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az Értékesítő nem köteles a Vásárlónak visszatéríteni a kifizetés(eke)t még a visszaküldött áru az Értékesítőáltali kézhezvétele előtt, vagy amíg a Vásárló be nem bizonyítja, hogy az árut neki visszaküldte – attól függően, melyik tény következik be előbb.
    13. Az árun keletkezett kár megtérítésére irányuló jogosultságát az Értékesítő egyoldalúlag igényli a Vásárló vételár visszatérítésére irányuló jogosultságával szemben.
    14. A Polgári Törvénykönyv 1829. §-a (1) bek. értelmében, olyan esetekben, amikor a Vásárló jogosult az adásvételi szerződéstől való elállásra, az Értékesítő a Vásárlóáltal visszaküldött áru kézhezvételének idejéig szintúgy jogosult az adásvételi szerződéstől bármikor elállni. Ilyen esetben az Értékesítő felesleges halogatás nélkül készpénzmentes utalás formájában a Vásárlóáltal megadott bankszámlára visszatéríti vételárat.

    15. Amennyiben az áruval együtt a Vásárló ajándékot is kapott, az Értékesítőés a Vásárló között létrejött ajándékszerződés – amelynek elállási feltétele, hogy a Vásárló elállni kíván az adásvételi szerződéstől – az ilyen jellegű ajándékot illetően érvényét veszti, és a Vásárló az áruval együtt köteles visszaküldeni az Értékesítőnek a kapott ajándékot is.
  2. ÁRU SZÁLLÍTÁSA, KÉZBESÍTÉSE
      1. Azesetben, ha a szállítás módja a Vásárló külön kérése szerint megegyezésre került, a szállítás adott formájával kapcsolatos rizikót és esetleges utólagos költségeket a Vásárló állja.
      2. Amennyiben az Értékesítő az adásvételi szerződés értelmében az árut köteles a Vásárló rendelésében megadott helyre szállítani, a Vásárló köteles átvenni az árut a megadott helyen. Amennyiben a Vásárló az árut nem veszi át a megegyezett időpontban, az Értékesítő jogosult az áru tárolási költségeinek Vásárlóáltali megtérítésére. Amennyiben a felek nem egyeznek meg eme költségek összegében, az összeg az alapértelmezett díjszabást veszi alapul.
      3. Azesetben, ha az árut a Vásárlónál felmerülő ok miatt ismételten, illetve a rendelésen feltüntetett szállítási formától eltérő módon szükséges kézbesíteni, a Vásárló köteles megtéríteni az áru ismételt, illetve eltérő szállítási módon történt kézbesítésével járó költségeket.
      4. A Vásárló az áru szállítótól történőátvételekor köteles ellenőrizni a küldemény csomagolásának bontatlanságát, és bármilyen észlelt fogyatékosság esetén azt azonnal bejelenti a szállítónak. Megbontott csomagolás észlelése, vagyis a küldemény jogosulatlan személy által történt felbontása esetén, a Vásárló a küldemény szállítótól való átvételét megtagadhatja.
  3. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL ADÓDÓ JOGOK

Jelen fejezet rendelkezései nem vonatkoznak használt, illetve ebből az okból leszállított áron felajánlott termék értékesítésére.

  1. A szerződő felek hibás teljesítésből adódó jogai és kötelességei a vonatkozó általános érvényű előírásokat követik (elsősorban a Polgári Törvénykönyv 1914. – 1925. §§, 2099. – 2117. §§, 2161 - 2174b §§, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992 sz. törvénytári törvény, valamint annak későbbiek folyamán módosított hangzása értelmében).
  2. Az Értékesítő köteles a Vásárlót - annak kérésére - írásban tájékoztatni a hibás teljesítésből adódó kötelességek törvény által meghatározott terjedelméről.
  3. Az Értékesítő felelősséggel tartozik a Vásárló felé azt illetően, hogy az értékesítésre kerülő termék a Vásárló által történő átvételekor összhangban van az adásvételi szerződéssel és hibamentes. Az Értékesítő elsősorban felelősséggel tartozik a Vásárló felé azt illetően, hogy a termék:
  4. megfelel kikötött leírásának, jellegének és mennyiségének, továbbá minőségének, rendeltetésének, összeférhetőségének, interoperabilitásásának és további kikötött jellemzőinek,
  5. megfelel a Vásárló által megkövetelt és az Értékesítő által jóváhagyott célnak,
  6. a hozzávaló előírt tartozékokkal, használati utasítással, összeállítási, illetve telepítési útmutatóval együtt került megküldésre.
  7. Az Értékesítő felelősséggel tartozik a Vásárló felé azt illetően, hogy a termék a kikötött jellemzőkön felül:
  8. megfelel annak a célnak, amelyre az ilyen jellegű termék általában használatos, tekintettel harmadik személy jogaira is, továbbá összhangban van az adott ágazatra vonatkozó jogszabályokkal, műszaki szabványokkal, vagy (amennyiben műszaki szabványok arra nem léteznek) magatartási kódexekkel,
  9. mennyiségében, minőségében és egyéb jellemzőiben, beleértve élettartamát, rendeltetését, összeférhetőségét és biztonságosságát is, megfelel olyan hasonló jellegű termékek általános tulajdonságainak, amelyeket a Vásárló elfogadhatóan elvárhat, tekintettel az Értékesítő általi nyilvános megnyilvánulásokra, főképp reklám vagy jellemzés útján, hacsak az Értékesítő be nem bizonyítja, hogy azt nem tudatosította, illetve, hogy az az adásvételi szerződés megkötésének pillanatában legkevesebb megvalósulásához összehasonlítható mértékű formában módosításra került, vagy, hogy a megvásárlásra tett elhatározásra annak nem lehetett befolyása,
  10. azokkal a hozzávaló előírt tartozékokkal, olyan csomagolásban, összeállítási útmutatóval és egyéb használati utasítással együtt került megküldésre, amelyeket a Vásárló elfogadhatóan elvárhat,
  11. minőségében vagy kialakításában megfelel az Értékesítő által a Vásárló számára az adásvételi szerződés megkötését megelőzően bemutatott mintadarabnak, illetve eredeti példánynak.
  12. Jelen fejezet 4. pontjának rendelkezései nem vonatkoznak olyan esetre, amikor az Értékesítő az adásvételi szerződés megkötését megelőzően külön figyelmeztette a Vásárlót, hogy a termék valamelyik tulajdonsága eltérhet a feltüntetettől, amivel a Vásárló az adásvételi szerződés megkötésekor kimondottan egyetértett.
  13. Amennyiben a terméken annak átvételétől számított egy éven belül valamilyen hiba mutatkozik, úgy tekintendő, hogy a termék már átvételének idején hibás volt, hacsak azt a termék jellege ki nem zárja. A fent jellemzett időszakba nem számítódik be az az idő, ami alatt a Vásárló a terméket - azesetben, ha a hibára jogosan rámutatott - nem tudja használni.
  14. A Vásárló érvényesítheti az árun annak átvételétől számított 24 hónapon belül keletkezett hibát érintő jogosultságát. Amennyiben Vásárló a hibára jogosan rámutatott az Értékesítő felé, a hiba figyelmeztetéséhez való időtartamba nem számítódik be az az idő, ami alatt a Vásárló a terméket nem tudja használni.
  15. Amennyiben a terméken hiba mutatkozik, a Vásárló követelheti annak helyrehozatalát. A Vásárló választhat, hogy egy új, hibamentes termék legyen-e számára megküldve, vagy pedig kijavíttathatja a meglévő terméket, hacsak a megválasztott javítás módja a másodikként említett opcióval szemben nem mutatkozik túlságosan költségesnek; ez elsősorban a hiba jellegére, valamint a hibamentes termék értéki mértékére való tekintettel kerül megítélésre, éspedig akképp, kiküszöbölhető-e a hiba a második opció útján anélkül, hogy a Vásárlónak azáltal jelentősebb nehézsége keletkezne. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy - főképp a hiba súlyosságára és a hibamentes termék értéki mértékére való tekintettel - aránytalanul költséges, az Értékesítő elutasíthatja a hiba kijavítását.
  16. Az Értékesítő a hibát – az arra való figyelmeztetést követően – elfogadható idő alatt javítja ki, olymódon, hogy azzal Vásárlónak ne okozzon jelentősebb nehézséget, emellett szem előtt tartja a termék azon jellegét és rendeltetését, amiért azt a Vásárló megvásárolta. Az áru átadása a hiba kijavításának érdekében az Értékesítő saját költségén történik. Amennyiben szükséges az előzőekben az áru jellege és rendeltetése alapján, még a hiba előfordulása előtt beszerelt/összeállított termék le/szétszerelése, az Értékesítő a hibás terméket le/szétszereli, majd a kijavított, illetve lecserélt terméket újból beszereli/összeállítja, vagy pedig megtéríti az azzal járó költségeket.
  17. A Vásárló méltányos árengedményt követelhet, vagy az adásvételi szerződéstől elállhat, amennyiben:
  18. Az Értékesítő elutasítja a hiba kijavítását, vagy a hibát nem orvosolja jelen fejezet 9. pontja értelmében,
  19. a hiba ismételten előfordul,
  20. a hiba az adásvételi szerződés komoly megszegésének következménye,
  21. Az Értékesítő álláspontja szerint, vagy a körülményekből adódóan nyilvánvaló, hogy a hiba nem javítható ki elfogadható idő alatt, illetve anélkül, hogy a Vásárlónak azáltal jelentősebb nehézsége keletkezne.
  22. Amennyiben az árun észlelt rendellenesség jelentéktelen, a Vásárló – jelen fejezet 10. pontja értelmében véve – nem állhat el az adásvételi szerződéstől; úgy tekintendő, hogy az áru rendellenessége nem jelentéktelen. Amennyiben a Vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az Értékesítő - miután az árut kézhez kapta, vagy ha a Vásárló bebizonyította, hogy az árut neki visszaküldte - felesleges halogatás nélkül visszatéríti a vételárat a Vásárlónak.

 

  1.  SZERZŐDÉSESMINŐSÉGI GARANCIA
        1. Az Értékesítő garantálja a minőséget és kötelezettséget vállal, hogy a termék adott időtartam alatt szokásos rendeltetésének megfelelően használatképes marad, illetve, hogy megőrzi alaptulajdonságait. Ugyanilyen érvénnyel bír a termék csomagolásán, vagy a termékre vonatkozó hirdetésben feltüntetett jótállás, illetve felhasználási időpont.
        2. Amennyiben az Értékesítő a törvény által megszabott kötelességén felül minőségi garanciát nyújt, annak érvényesítése –és amennyiben az az Értékesítő kötelességéről szóló, hibás teljesítéssel kapcsolatos bizonylat (jótállási levél) vagy külön szerződés azt nem írja elő másképp – jelen ÜF rendelkezéseit követi.
        3. A garancia nem vonatkozik a termék szokásos használat során keletkező elhasználódására.
        4. A jótállási idő az áru a Vásárlóáltali átvételének pillanatától számítódik. Amennyiben termékcserére került sor, a minőségre vonatkozó jótállási idő a lecserélt termék átvételének pillanatától újból teljes terjedelmében számítódik. Reklamáció intézési ideje nem számítandó a minőségre vonatkozó jótállás időtartamába.
  2. REKLAMÁCIÓ
        1. Mind a hibákkal, mind a minőségi garanciával kapcsolatos jogok (továbbiakban: „reklamáció“) az Értékesítőnél kerülnek érvényesítésre.
        2. A Vásárló hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait az áru átvételétől számított 24 hónapon belül érvényesítheti. Ennek az időszaknak a leteltével, a hibákkal kapcsolatos jogok az Értékesítőnél nem érvényesíthetők, hacsak a szerződő felek meg nem egyeznek másképp, vagy ha az Értékesítő vagy a gyártó a minőségre – törvényes kötelességén felül, jelen ÜF 8. fejezete értelmében - nem nyújt rendkívüli jótállást. AVásárló hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait - azt követően, hogy az árun hibát észlelt - felesleges halogatás nélkül érvényesíti.
        3. Reklamáció - azt követően, hogy az árun hiba volt észlelve –az Értékesítő székhelyén, illetve annak bármelyik fióküzeménél személyesen, vagy postázva, esetleg az info@ilovecakes.hu e-mail címre megküldve, felesleges halogatás nélkül, legkésőbb a jótállási határidő utolsó napján érvényesíthető.
        4. Reklamáció érvényesítésekor a Vásárló köteles felmutatni a reklamáció tárgyát képezőárut, a termék eredeti csomagolásával és az áru megvásárlásáról szóló eredeti számlával-adóalapú okmánnyal együtt, valamint megadni a hiba pontos jellemzését és saját elérhetőségét.
        5. Az Értékesítő köteles Vásárló részére írásban igazolást nyújtani, amelyen feltünteti a Vásárló jogosultságának érvényesítési napját, a reklamáció tárgyát, a reklamáció a Vásárlóáltal megkövetelt intézési módját, továbbá a reklamáció intézésének napját, helyét és intézési módját, a javítás elvégzésének és határidejének jóváhagyását, esetleg közli, hogy a reklamációt nem ismeri el. Posta útján kézbesített reklamáció esetén, Értékesítő az igazolást a Vásárlónak e-mailben küldi meg.
        6. Az Értékesítő, illetve az általa erre felhatalmazott alkalmazott, a reklamációról azonnali hatállyal döntést hoz, bonyolultabb esetekben három munkanapon belül. A termék jellegétől függően, ebbe az időszakba nem számítódik bele a hiba szakszerű megítéléséhez szükséges hozzámért idő. Amennyiben azÉrtékesítőés a Vásárló előzőleg nem egyezik meg hosszabb intézési határidőben, a reklamációt, a hiba kijavítását is beleértve, legkésőbb a reklamációérvényesítésétől számított 30 napon belül felesleges halogatás nélkül el kell intézni.
        7. Azesetben, ha az értékesítésre kerülő termék nem ütközik az adásvételi szerződésben megegyezettekkel, azon nem mutatkozik semmilyen hiba, vagy ha a jótállási határidő, illetve a hiba érvényesítésére kitűzött határidő már lejárt, Vásárló nem jogosult sem a termék lecserélésére, sem árengedményre a vételárból, sem az adásvételi szerződéstől való elállásra; kivételt képeznek az ÜF 5. fejezetében feltüntetettek.
        8. A reklamáció tárgyát képezőárut a Vásárló legkésőbb a reklamáció elintézési határidejének utolsó napjától számított 30 napon belül köteles átvenni, ennek az időszaknak a leteltével az Értékesítő jogosult hozzámért raktározási költségeket felszámolni, vagy pedig az árut a Vásárló terhére, önsegítségesen eladhatja. Az ilyen eljárási módra az Értékesítő köteles előre figyelmeztetni a Vásárlót, és neki az áru átvételéhez hozzámért utólagos határidőt nyújtani.
        9. A rendelt áruval együtt kapott ingyenes mintadarabokra és ajándékokra reklamáció nem igényelhető.
        10. Amennyiben a reklamáció jogosultnak bizonyul, a Vásárlónak joga van a jogai érvényesítésére célszerűen ráfordított költségek megtérítésére.
  3. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

Az Európai Parlament és az Európai Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (EGT-vonatkozású szöveg) (személyes adatok védelméről szólóáltalános érvényű rendelet) (továbbiakban: „GDPR rendelet“) 13. cikkelyének értelmében a Vásárló személyes adatainak az adásvételi szerződés teljesítése, az adásvételi szerződéssel összefüggő kapcsolattartás, valamint az Értékesítő közjogi kötelességeinek teljesítése céljából történő feldolgozásával összefüggő információs kötelességét azÉrtékesítőa Vásárló felé külön dokumentum segítségével teljesíti.

    1. ÜZLETI CÉLZATÚ TÁJÉKOZTATÁSOK KÜLDÉSE, SÜTIK ELMENTÉSE
      1. Az információs társaságok egyes szolgáltatásairól és egyes törvények módosításáról szóló 480/2004 sz. törvénytári törvény (az információs társaságok egyes szolgáltatásairól szóló törvény) 7. §-a (2) bek. későbbiek folyamán módosított hangzásának értelmében, a Vásárló egyetért üzleti célzatú tájékoztatások az Értékesítőáltali küldésével a Vásárló elektronikus címére vagy telefonszámára. A GDPR rendelet 13. cikkelye értelmében, a Vásárló személyes adatainak az üzleti célzatú tájékoztatások küldésének céljából történő feldolgozásával összefüggő információs kötelességét azÉrtékesítőa Vásárló felé külön dokumentum segítségével teljesíti.
      2. A sütik a Vásárló berendezésére esetlegesen történő elmentésével összefüggő törvényes kötelességét azÉrtékesítő külön dokumentum segítségével teljesíti.
    2. SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI
    3. Az áru tulajdonjoga az áru teljes vételárának törlesztésével száll át a Vásárlóra.
    4. Az Értékesítő nincs semmilyen magatartási kódexhez a Polgári Törvénykönyv 1820. §-a (1) bek. n) pontja értelmében kötött viszonyban a Vásárlóval.
    5. A panaszok intézését az Értékesítő elektronikus postán keresztül végzi. A panaszok az Értékesítő elektronikus címére küldhetők. A Vásárló panaszának orvoslásáról azÉrtékesítő tájékoztatja a Vásárlót annak elektronikus címén. A panaszok másfajta intézéséhez az Értékesítő további feltételeket nem szab.
    6. Az adásvételi szerződéssel kapcsolatos vitás ügyek perenkívüli orvoslására a helyileg illetékes Kereskedelmi Felügyelet (székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság; CJSZ: 000 20 869; honlap: https://adr.coi.cz/cs) hivatott. Az Értékesítőés a Vásárló között felmerülő, az adásvételi szerződéssel kapcsolatos perek onlineúton történő orvoslásához használható a http://ec.europa.eu/consumers/odr weboldal platformja[1] .
    7. Az Európai Parlament és Európai Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/2013/EU (2013.5.21.) rendelete, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló rendelet értelmében, kapcsolattartási pont gyanánt az Európai Fogyasztói Központ (székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság; honlap: http://www.evropskyspotrebitel.cz[2] szolgál.
    8. A Vásárló panaszával előállhat felügyeleti hatóságnál, vagy állami felügyeletnél. Áru értékesítésére az Értékesítő vállalkozási engedély alapján jogosult. Iparfelügyeletet a területileg illetékes Általános Cégnyilvántartási Hivatal végez. Személyes adatok védelmének ügyében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság tart felügyeletet. A Kereskedelmi Felügyelet többek között kiszabott terjedelemben a Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992 sz. törvénytári törvény, valamint annak későbbiek folyamán módosított hangzása előírásainak betartására felügyel.
    9. A Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bek. értelmében, a Vásárló ezennel magára vállalja a körülmények módosulásával járó rizikót.
    ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Amennyiben az adásvételi szerződés alapján létrejött viszony nemzetközi (külföldi) alannyal számol, a felek megállapodnak, hogy az ilyen jellegű viszony a cseh jogrendet követi.[3]  A Vásárló, aki fogyasztónak minősíthető, jogainak az előző mondat szerinti megválasztásával nem esik el a számára jogrendi rendelkezések által biztosított és szerződésben nem felülírható oltalmazástól, és amelyet egyébként eme jogai megválasztása lehetőségének hiányában az Európai Parlament és Európai Tanács 593/2008/EK rendelete (2008.6.17.) a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról (Róma I.) 6. cikkelye (1) bek. értelmében alkalmazna.

Amennyiben az Üzleti feltételek valamelyik pontja vagy visszavonásra kerül, illetve érvényét veszti, vagy semmissé válik, az érvénytelen rendelkezések helyébe értelmezésükben azokhoz leginkább legközelebb álló rendelkezések lépnek. Egyetlen pont visszavonása, illetve érvénytelensége nincs befolyással a többi rendelkezés érvényére.

Az adásvételi szerződés az Üzleti feltételekkel együtt Értékesítőáltal elektronikus formában irattározásra kerül, és nem hozzáférhető.

 

Az Értékesítő elérhetősége:

székhelyének postacíme:       Heydukova 897/13, Libeň, 180 00 Praha 8, Cseh Köztársaság

elektronikus postacím:           info@ilovecakes.hu

telefonszám:                             +420 702 009 040

A megrendelésről szóló információk kézbesítése a Vásárló részére elektronikus történik.

Az Értékesítő nem teszi lehetővé másfajta online kommunikációs eszköz használatát.

Amennyiben az jelen ÜF-ben nem kerül meghatározásra másképp, az ÜF alapján megkötött szerződésekre a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései vonatkoznak. A szerződő felek a köztük felmerülő vitás kérdések eldöntéséhez az Értékesítő székhelye szerinti megyéjének helyileg illetékes bíróságában állapodnakmeg.

Jelen ÜF aktuális hangzása közzé van téve az interneten, a teljes hangzásának eléréséhez szükséges link minden egyes szerződésben megtalálható. A Vásárló a rendelés megküldésével kimondottan, teljes mértékben és fenntartás nélkül egyetért az ÜF aktuális hangzásával.

Értékesítő jogosult az ÜF bármikori egyoldalúlag történő módosítására, amelyek érvénybe lépésének napját saját maga határozza meg, azzal, hogy ez a keltezés nem lehet korábbi a módosított ÜF interneten megtörtént közzétételi keltezésétől.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jelen Üzleti feltételek 2023. 12. 01. napon lépnek érvénybe és hatályba.